torsdag 8 maj 2014

Adilliya mer hemma

Man märker hela tiden hur Adilliya blir mer och mer trygg i flocken och ikväll när jag kom stod hon lugnt och åt på ett ställe där hon inte såg någon av de andra hästarna. Hon och Cilnyi är inte lika klistrade på varandra längre utan nu kan hon äta med Tolstoy också ibland och Idun är också ofta med och umgås.

Nu när hon är mer hemma i flocken känner man att hon har mer energi till annat och hon är mer vaken och alert, men ändå trygg. Hennes busiga sida växer också i samspelet med de andra hästarna och hon kastar med huvudet och verkar leksugen. Särskilt på kvällarna när man kommer ut och ger mat. Jag hoppas att de snart busar ordentligt och tror att de kommer ha jättekul. När man först märkte kasten med huvudet var det när hon blev tillsagd av någon och blev frustrerad över att inte få vara med medan det nu känns avspänt och lekset, så härligt att se! Hon är så söt <3

Man märker att hon gillar att hitta på saker och när jag kom följde hon glatt med bort från maten för att umgås med mig. Vi gick bort till min hage och betade och kelade och på hemvägen gjorde vi en övning som var med på unghästkursen. Man tränar på att hästen ska följa bredvid och stanna när man stannar och börja gå när man själv börjar gå. Det gick jättebra och jag behövde inte ens ta i ledrepet mer än någon enstaka gång. Hon är så lyhörd och vaken och tycker att det är kul. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar