tisdag 27 maj 2014

Matsalsmöblemang har flyttat in

Mamma har letat efter matsalsmöblemang till mig i present och jag har kommenterat blocketannonser som hon har bombarderat mig med. I helgen så överraskade hon och Dan mig då de kom med en lastbil för att överlämna ett superfint möblemang med historia. Det är från början av 1940-talet, vilket även huset är och det är välbevarat och i originalfärg även om det har använts och man ser skavanker när man tittar närmare.Det känns verkligen att möblemanget har en historia att berätta och det skänker hemkänsla. Bordet har tre inläggsskivor så det kan vara allt från runt till långbord och sex tillhörande stolar gör att många får plats. Ett stort skåp ingår också och jag ser fram emot att placera in en fin gammal blommig servis där. Just detta möblemang hade jag inte sett innan, men mamma är djärv och tänk så bra det blev!








3 kommentarer:

  1. Det var det finaste matsalsmöblemang jag sett!! Underbart! Vilket fint hus du får :)

    SvaraRadera
  2. Jättefint verkligen! Kul när man blir överraskad med nåt man verkligen gillar! �� Karina

    SvaraRadera
  3. Tack för era fina kommentarer! Kram

    SvaraRadera