lördag 31 maj 2014

Adilliya på långpromenad och närmare Malchic

Adilliya hade en riktigt härlig lördag och det hade jag med :-) När jag fyllde på halm fanns det hösilagespill i botten och då Malchic och Adilliya åt så fint ihop hade jag inte hjärta att be dem vänta tills jag hällt ut det till dem. Att få äta så nära Malchic visar att man verkligen vet hur man för sig och behagar och Adilliya gjorde det med naturlig lätthet och med den äran. De var så fina ihop och jag bara njöt! Tolstoy och Cilnyi var inte där vilket såklart underlättade, men det var ett stort steg i mattehjärtat <3
  


På eftermiddagen blev det dags för promenad tillsammans med Helena och Cilnyi. Adilliya har verkligen börjat förstå det där med att när matte kommer med grimma så har man chansen att få hitta på något kul och få riktig ensamtid med matte och i fredags var det tydligare än någonsin att hon ville få på sig grimman. Hon följde mig som en skugga och försökte få in huvudet bland grimma och rep och hon var så söt <3 Adilliya är ute ungefär varannan dag och i fredags var det Malchic som skulle komma med ut. På lördagen bjöds Adilliya på desto mer! Vi promenerade mot Bjärsjölagård för att se platsen där sommarpremieringen hålls. Premiering är ungefär som en hästutställning för er som inte vet. På promenaden gick vi förbi unghingsthagen och sedan på vägar som är helt nya för både Adilliya och Cilnyi. Vi kom till kossor och det var lite läskigt först, men som alltid visar min coola tjej att det fixar hon fint. Även Cilnyi lugnas av hennes trygghet och det är så härligt att se hur denna tvååring spatserar på med en sådan självklarhet förbi skällande hundar bakom häckar, fladdrande vimplar, på asfalt och trottoarer... Väl framme i Bjärsjölagård kunde man inte gå in på platsen där premieringen hålls för där gick får och betade, men det blev en välförtjänt fikapaus för hästarna innan vi gick tillbaka. Totalt promenerade vi omkring 9 kilometer, men det är nog mest mentalt tröttande för dem skulle jag tro. De var så duktiga <3



4 kommentarer:

  1. Gullungar...alla 3 :)

    SvaraRadera
  2. Så underbart duktiga småpållar! :) Karina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns verkligen jättekul och jag är så stolt <3

      Radera