tisdag 20 januari 2015

Den norrländska ballerinan gläds åt snön

Det har varit väldigt milt väder än så länge den här vintern och Adilliya som är van vid norrländsk vinter undrar nog... Det var ju minusgrader i några dagar för ett tag sedan, men sedan har det varit mycket blåst och regn i perioder. Nu har det dock kommit lite snö även om det knappt är minusgrader. Jag och Filippa promenerade hem till mig med Adilliya igår och efter att Filippa fått komma in, lekte jag med Adilliya i snön på fältet i skenet av min ytterlampa.

Adilliya har varit trött från och till ganska länge nu och jag tror att pälssättning, tillväxt och ruggigt väder tar på krafterna. Under leken var hon dock allt annat än trött och jag tror att det var glädje över att hon äntligen fått snö! Hon sprang först fint, pigg och glad och lyhörd, men när vi bytt varv blev det för kul och hon började sparka bakut med en sådan vighet som bara hon kan ;-) Hon hoppade även rakt upp i luften och kombinerade det med bakutsparkar, studsade upp på bakbenen och hon var så glad! Hon verkade ha koll på var jag var så att hon inte slog till mig, men jag bad henne att lugna sig och bad henne sedan att åter trava fint. Det gick bra och hon är jätteduktig på att läsa av mig så att hon kommer in när jag backar och byter varv genom att jag med överkroppen bjuder in henne och visar var jag vill att hon ska vara. Det är verkligen som att dansa (tror jag iallafall), men det här kan jag till skillnad från annan pardans :-)

Norrländskans otroliga föreställning fångade jag inte tyvärr, men här är ett spår... 

2 kommentarer:

  1. Jättekul! Den dansen skulle jag också vilja kunna! :) Karina

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Du får komma hit och dansa med Adilliya! Kram

      Radera