onsdag 28 januari 2015

Löshoppningen går framåt med Adilliya

Igår blev det mer löshoppning för min lilla ballerina och det var jättekul! Cilnyi var också med och hon har verkligen fått upp ett riktigt hoppintresse och verkar njuta av att susa över hindrena med fartvind i manen och ligga i kurvorna. Hon sprang ifrån Adilliya, men även hon hade kul och här är ett par filmer från uppvärmningen.





Det var lite kul att jag lyckades fånga Adilliyas lilla kick mitt över hindret. Hon är alltid så lyhörd och respektfull mot de andra hästarna och Cilnyi är väldigt tydlig med att hon bestämmer så jag blev förvånad över att Adilliya vågade,  men det var ju även lite bus och när det gäller bus är Adilliya inte lika beskedlig ;-) Hon är den som gör de mest spektakulära bocksprången och hon kastar med huvudet och busar ordentligt, vilket är underbart att se. Jag hoppas fånga det på film någon gång, men kanske man kan ana hennes vighet lite grann här...

Vi höjde hindren och både Cilnyi och Adilliya hoppade jättefint. Adilliya hade inte samma driv som Cilnyi dock och att drivas bakifrån är inte så kul tycker Adilliya. Jag tänkte att hon kanske började bli trött, men provade springa framför henne och då lyste hon upp, kastade med huvudet och sprang efter som den mest lyckliga hund :-) Hon hoppade glatt och fint och högt över och det räckte att jag sprang så följde hon efter helt med på noterna och överlycklig. Det är klart att det blir svårt att löshoppa högre hinder om jag ska hoppa före, men hennes tydliga kärleksförklaring värmer mitt hjärta <3

4 kommentarer:

  1. Tur du är lång Elin, då tar du ändå ganska höga hinder��
    Stefan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får kanske satsa på att bli duktig på höjdhopp ;-)

      Radera
  2. Av en anledning kallade jag dej för min fölunge när du var liten..... :)

    SvaraRadera
  3. Ja, smart springa före, Gorby springer också hellre efter än blir pådriven. :) Duktiga tjejer!

    SvaraRadera