fredag 9 januari 2015

Jag och Malchic trotsar vädret

Idag är vädret inte särskilt upplyftande, men trots vindbyar på 20 m/s och ösregn på tvären red jag en liten runda i mörkret. Jag tycker att sådant stärker relationen även om Malchic inte tycker att det är en jättebra idé att vara ute i sådant väder. Han parerade kroppen för vinden, men gick på fint om än med lite extra fart och inte jätteavspänt. Vi gick utan större uppståndelse förbi rasslande plåt vid mossen där han var jätteorolig kring nyår och den plåten har vi inte sett innan. Jag bara hoppades att plåten inte skulle blåsa iväg på oss eller något och jag är så stolt över min duktige prins! Det är så kul att våra galoppfattningar också har fortsatt fungera så bra och bara blir bättre och bättre. Idag blev det en kort galopp på relativt mjuk grusväg och det är så kul att hans hovar fungerar så bra även på svåra underlag.

Imorgon väntas vindbyar på 30 m/s och det känns läskigt tycker jag för jag är rädd att mitt hus inte klarar stå emot det.  Det  borde inte vara någon fara för huset har ju stått länge och säkert klarat en hel del, men där är jag inte lika trygg som med Malchic i det fria. Åska och när det viner och skallrar i huset av stark vind skrämmer mig lite...

1 kommentar:

  1. Ta in Prinsen....du har ju Helge och Dan säger att det huset tål mer än det.... :)

    SvaraRadera