tisdag 30 september 2014

En fotoutmaning...

Det är verkligen inte lätt att fotografera små unghönor... De rör sig så fort att kameran (jaja mobilkameran) inte hänger med och det känns så synd för de är ju så söta.

När jag kom hem från jobbet var de ute och spatserade i syrénhäcken med de andra hönsen och de stora hönorna verkade ha lugnat ner sig efter all uppståndelse kring de små. Apropå små så känns de faktiskt inte så små att Will skulle ge sig på dem iallafall, hoppas jag...

När det var dags för dem att gå och lägga sig hade bara en hittat in i hönshuset medan de andra två gick och pep utanför så de fick hjälp. Då blev det åter liv på hönorna som kacklade för fullt, men det lugnade sig snabbt och de får nog alla en lugn natts sömn.

Det känns jättekul att de redan vågar gå omkring och utforska och jag är så glad att mina höns går fritt och njuter av friheten på landet. De trivs verkligen i syrénhäcken och hästhagarna och det är en fröjd att se dem!

Jag är glad att de nya är så lätta att se skillnad på! Hon med svart/grått och med stor vit hätta heter Lisa, hon med mest brunt och brun hätta heter Britta och hon med både svart/grått och brunt utan hätta heter Anna. Jag tyckte att det passade bra med namn från samma Astrid Lindgren saga till de tre och det fick bli barnen i Bullerbyn.








Så en liten bild på de äldre i flocken... Inte lika lätta att se skillnad på, men det går :-) 


2 kommentarer:

  1. De är ju faktiskt inte så små som det såg ut när de satt på pinnen...jättesöta...men värper de något ..... ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har glömt din blogg ett tag, jättekul när jag gör det, så mycket att titta på och läsa då! ;) Jättefina inlägg allihop! De här små var ju söta, men passa katten lite, vet en katt som gav sig på en vuxen fasan en gång, satt på ryggen men fasanen klarade sig. :) Fast Will är ju van vid hönorna och ser kanske inte dem som byte. Verkar vara en klok katt! Och så tippar jag på att han får gott om mat av dig med. :) Karina

    SvaraRadera