torsdag 11 september 2014

Höautomaten invigd

Den ombyggda potatislådan blev så till slut invigd igår. Första dagen var lite tuff, men sedan dess har det gått bra förutom att jag varit tankspridd och behövt besöka bygghandel fem gånger på mindre än en vecka då jag hela tiden glömt köpa saker som behövts... Fortfarande saknas fyra vinkeljärn för jag tänkte inte på att varje regel hade två ändar... Den bedöms dock vara tillräckligt stabil för att användas och den fungerade bra :-)

Här ser man reglarna i överkant och karbinhakarna som fästs med skruvöglor. I karbinhakarna fäster man sedan hönäten. 

Närbild på karbinhake i de stabila skruvöglorna som bygghandlaren inte trodde att jag skulle kunna skruva i för hand. Klart jag kunde!!! 

Nu sitter vinkeljärn under reglarna iallafall på varannan ;-) 

Tvärslåerna var inte så snygga och dessutom korta... Jag ville ha tunna för att undvika vassa kanter, men det här blev ju inte jättelyckat. De ger dock extra stabilitet och har inga vassa kanter, vilket är huvudsaken. 

Är mycket nöjd med de stora vinkeljärnen på hörnen och beträffande dem köpte jag rätt antal från början ;-) 

1 kommentar:

  1. Alla är inte lika praktiska .....som teoretiska.... :)

    SvaraRadera