måndag 10 november 2014

Att vaggas i dun på en nallebjörn

Det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder heter det ju och jag vill ta det ett steg längre. Helt underbara kläder gör vädret härligt!

Igår kände jag mig trött och lite frusen efter jobbet och när jag skulle klä mig för stallet blev det den enorma dunparkasen som jag köpt i Umeå och som står emot allt. Till den blev det mjukisbyxor under regnbyxor. Jag har egentligen inte mjukisbyxor utan älskar mina jeans och har dem alltid, men jag har fått ett par mjukisbyxor av en av mina systrar och de är väldigt sköna att ha under regnbyxorna. Hur som helst så var det otroligt skönt och visst blev det lite varmt när jag mockade, men då var det bara att ta av parkasen tills man svalnat av lite. Efter stallsysslorna blev det en spontan barbackatur med Malchic på stubbfältet vid mig och han var superfin. Jag hade pannlampan igång och vi travade så mjukt fram. Jag bara njöt av att vaggas helt omsluten av dun och lurvig värmande häst. Jag tycker att regnbyxorna gör att kontakten blir ännu närmare än med ridbyxor och efter gårdagens långa sjötur var det skönt med avslappnad mystur som mjukade upp. På hemvägen promenerade jag och vi övade lite öppna och trav. Traven var sensationell då Malchic höll travtakt som speglade min raska gång och det var en riktigt härlig känsla. Han är duktig på att känna av när jag känner travtakt utan att jag själv behöver springa, men det här var något extra!

Det finns en hel del gräs på stubbfältet och lite picknick blev det för Malchic... 

Hans man ser väldigt annorlunda ut från olika vinklar... 

4 kommentarer:

  1. Känns som jag träffar dej varje dag.....pga din blogg...det ger dunkänsla i mej ;)

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken gullig kommentar av din mamma! :) Härligt att han är så fin, men blir det inte halt med regnbyxor barbacka?? Jag hade lätt glidit av. ;) Karina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag upplever inte det som halt, men det är klart att det är låg friktion och då är det ju halt om man tappar balansen. ☺

      Radera