söndag 23 november 2014

Hönsen har fått nytt stort hem

Jag var rädd att hönsen skulle bli deprimerade när de inte fick gå ut och deras hönshus var ju så litet. Igår såg jag därför till att rensa ur, illersäkra och inreda garaget till mina älskade höns. De flyttade därmed från 2 kvadratmeter till över 13!!! Det är lite mörkt eftersom det bara finns ett fönster, men jag hängde upp en ficklampa för lite extra ljus. Idag bättrade jag även på med ytterligare sittpinne och de verkar trivas ganska bra även om jag vet att de helst skulle vilja gå ute på dagarna. Jag kastar majs för dem att leta efter och de fick även rödkål idag. Jag tänker att man kan gräva upp grästuvor också åt dem att sysselsätta sig med. Det känns bra att de har gott om plats nu iallafall och det gör ju att jag kan utöka flocken ytterligare framöver eller ha flera flockar så att de bor i både det gamla och det nya hönshuset (garage kan det ju inte heta längre).



1 kommentar: