torsdag 13 november 2014

Renoveringen -Lina hjälper på flera sätt

Ibland behöver man bara lite inspiration eller moraliskt stöd för att få lust att ta tag i projekt tisdags kom Lina och hjälpte till att flytta frysboxen från köket. Det var riktigt skönt att få ut den fula energislukande frysboxen som läckte vatten! Jag hade även tänkt att vi skulle måla i hallen utanför badrummet där jag fortfarande inte målat mer än det bakom varmvattenberedaren som jag behövde få gjort innan beredare kom på plats. Jag hade dock ingen maskeringstejp så vi fick nöja oss med att måla takbjälkarna och det blev riktigt bra! Jag gjorde en andra strykning igår och idag köpte jag maskeringstejp så väggarna ska nog också bli klara till slut. När jag ändå var i farten bytte jag taklampa vid sängen så att den jag köpte när jag flyttade in äntligen kom upp. Lina kom även på en idé om hur man temporärt snyggade till hålet där det gamla kylskåpet var och visst är ved dekorativt även om det inte passar in helt bra... Jag är så tacksam för hjälpen och det var supertrevligt!






1 kommentar: