måndag 3 november 2014

Hönshuset ytterligare inbrottssäkrat

Jag har sett att någon har flyttat på tegelstenar i hönshusets golv. Troligtvis är det möss, råttor eller hönsen själva, men jag vill göra allt för att skydda mina höns så jag har tagit upp golvet och lagt hönsnät över hela botten och upp mot väggarna innan jag placerade tillbaka tegelgolvet. Jag hoppas verkligen att detta sätter stopp för oönskade besökare. Man kunde se gångar under golvet och det plastlager som fanns under tegelgolvet såg ut att vara söndergnagt på vissa ställen. Jag tror inte att det är något så stort som en iller, men man vet aldrig och det var lite läskigt att gräva i detta i mörkret med endast ljuset av min pannlampa. Hönsen var till en början lite oroliga över mitt störande, men de vande sig... Mina älskade höns <3
Så här såg det ut under tegelgolvet...

Så här blev det...

Här satt hönsen och väntade på att jag skulle bli klar...

3 kommentarer:

  1. De ser livrädda ut......förstår inte sitt eget bästa.....hönshjärnor ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I ljuset av kamerans ficklampa skulle vem som helst se vettskrämd ut ;-) Det var inte så farligt!

      Radera
  2. Du är en hjältinna! Är så stolt över dig ♥ du gör verkligen allt för att dina djurvänner ska ha det bra. Love you!

    SvaraRadera