söndag 23 november 2014

En helg med ovanligt mycket återhämtning

Jag älskar helger och så här års är det extra viktigt att få uppleva och nyttja timmarna med dagsljus. Det finns alltid en massa man vill göra och det är så härligt att få njuta av livet på landet och ägna sig åt djuren. Denna helgen har inte varit ett undantag utan jag har ridit en underbar tur tillsammans med Helena och Tolstoy, promenerat med Adilliya och Filippa, fixat nytt hönshus av garaget och verkat båda hästarna.

Det som skiljt denna helgen från andra har dock varit hur jag sett till att få återhämtning och vardagslyx. Det började i fredags då jag efter Filippas rehab och hästsysslorna sprang en runda och sedan tog ett varmt bad med sällskap av Idol i mobilen och Filippa i en hundkorg bredvid badkaret. Det var riktigt härligt och efter det tog jag på mig ett ljuvligt nattlinne som jag fått av mina systrar, men ännu inte använt. Jag somnade sedan i min sköna säng med Idol i mobilen i bakgrunden. På morgonen sov jag länge och det var så skönt efter många tidiga morgnar. Jag somnade tidigt på lördagskvällen efter mys med Filippa framför brasan och ikväll blev det en joggingrunda till. Det känns som en riktigt härlig avslutning på helgen.

Det blev inte mycket fotograferat i helgen, men här kommer ett par bilder...

Adilliya vill alltid vara med och trots att hon redan varit inne och blivit verkad, ryktad och gosad ville hon komma in när jag verkade Malchic. Hon är så söt när hon kikar in i nya ligghallen när det endast är öppet för småhästarna...

Filippa hjälpte glatt till när jag ordnade i garaget för hönsen och det märks verkligen att rehabiliteringen hjälpt massor! 

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra, vi har ju haft gåsamiddag med de gamle.....;)

    SvaraRadera
  2. Härligt, man behöver lite andningspauser ibland! :) Karina

    SvaraRadera