tisdag 18 november 2014

Har ballerinan vaknat efter pälssättningen?

Adilliya har länge känts lite trött och pälssättning och tillväxt tar nog på krafterna. Hennes päls är nu riktigt lång, tät och dunig. Den verkar skydda ordentligt mot väder och vind och någon gång när hon stått inne i nya ligghallen en längre stund så har hon börjat svettas trots att där inte finns någon värme.

Kanske börjar pälsen vara klar nu för på gårdagens promenad var hennes energi tillbaka. Vi gick en rask promenad med lite travinslag på ett stubbfält i närheten och hon var verkligen positiv och mer energisk än på länge. På ett stort stubbfält med en prima ballerina i mörkret hörde jag en strof av "Dancing in the Dark" i mitt huvud... Jag var sedan tvungen att kolla upp vad det är för låt och det visar hur oallmänbildad jag är. Låten passar inte så bra, men dancing in the dark är nog något för mig och Adilliya...

2 kommentarer:

  1. Adilliyas uppfödarmatte hade en gång i tiden Dancing In The Dark med Bruce Springsteen som en av sina favoritlåtar ;) Tjejen som får komma upp och dansa i videon är en himla ung Cortney Cox.

    Ja Adilliya kan både smyga och dansa i mörkret. Kanske det beror på att hon föddes en vinterkväll? Hälsa fina ballerinan från mig, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt att höra! Jätteroligt :-) Hon hälsar tillbaka. Kram!

      Radera