söndag 23 februari 2014

Helgens ridning

Igår var jag och Malchic ute på en ganska kort runda och Malchic var mycket uppspelt. Vet inte om våren gör honom lite extra lycklig och full av energi ;-) Hästarna i hagarna som vi passerade verkade också vara ovanligt fulla av energi och det kändes bra att jag promenerade första biten... Han var pigg och glad och framåt, men han blev rädd för en stor snöhög som låg lite dold vid ett stengärde. Jag fick vända runt honom flera gånger för att han ville fly hemåt, men med lite lugnande betande och övertalning gick han fint igenom. Lite längre fram var en stor sten farlig tyckte han, men det gick bra och på hemvägen fick vi en galopp som i och för sig var lite bockig, men ändå sansad. På fältet innan vi kom hem gjorde han ett stort bocksprång i traven och han var så full av energi att jag tänkte att imorgon behöver han verkligen få springa av sig lite...

Så blev det också för vi var ute med Helena och Tolstoy på en jättehärlig runda i skogen. Båda hästarna var pigga och glada och det blev många långa travsträckor och någon galopp. Malchic skötte sig bra och det är skönt att han trots den inneboende energin lyssnar fint och inte sätter av i full fart... På bilderna ser man hur han såg ut när vi var nästan hemma och på näst sista bilden tycker jag att det extra tydligt framgår hur trött och nöjd han är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar