fredag 21 februari 2014

Om en vecka är jag hos Adilliya

Om en vecka har vi landat på flygplatsen i Umeå och jag ska äntligen få träffa Adilliya!!! Det känns fantastiskt roligt och jag är så förväntansfull! Att åka och träffa så många basjkirer på en och samma helg känns otroligt roligt och givande! Att dessutom få träffa sin nya familjemedlem för första gången känns enormt <3 Till detta kan man dessutom lägga till att få träffa andra basjkirtokiga människor och det är ju nästan för bra för att vara sant! Jag har varken träffat Adilliyas uppfödare eller mitt resesällskap tidigare, men de verkar otroligt trevliga och det kommer att bli fantastiskt roligt att ses! Resesällskapet heter Karina och hon har Adilliyas helbror Gorby, som verkar helt underbar. Karina har lovat fotografera en del så det ska säkert bli bilder till bloggen :-)

På lördagen blir det även ridning på Gideå basjkirhästar och vi ska prova på Working equitation! Det har varken jag eller Karina provat på tidigare, och det ska bli jättekul! Adilliya ser så ljuvligt nyfiken ut på denna bilden och kanske är det så vi närmar oss varandra... ;-) 

4 kommentarer:

  1. Det ska bli så spännande att se ditt första möte med Adilliya :)
    Bara en vecka bort nu, så skoj det kommer bli!

    SvaraRadera
  2. Superkul! Jag ser fram emot bilder och text om besöket :)

    Och working equitation verkar hur roligt som helst! Det skulle jag också vilja testa :)

    SvaraRadera
  3. Det ska bli fantastiskt roligt! :) Karina

    SvaraRadera
  4. Så himla kul! Jag ska se till att rapportera Hanna :-)

    SvaraRadera