fredag 14 februari 2014

Månskensritt

Efter en ovanligt molnig vinter har månen lyst upp nätterna på sistone och det är något speciellt med att rida i starkt månsken tycker jag. Att kunna se riktigt bra utan pannlampa och ha tydliga skuggor från månskenet är fascinerande! Synd att det underbara ljuset inte går att fånga med min mobilkamera... Hade en riktigt härlig energisk barbackatur med Malchic i månskenet i onsdags och hoppas det klara vädret håller i sig! Jag promenerar ofta en bit innan jag sitter upp, men i onsdags red jag hela tiden och Malchic hade fin framåtbjudning hela tiden. Det var visserligen en väldigt kort sväng, men vi travade nog mestadels och det gör gott för konditionen samtidigt som den korta sträckan inte riskerar att tråka ut honom ;-) Gillar variation!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar