söndag 16 februari 2014

Träning och mys

Jag och vovvarna har myst mycket idag och ihoprullade whippetar är bland det gosigaste jag vet... När Malchic ligger med sina ben samlade under sig får jag samma gullekänsla <3

Jag har haft svårt för att prioritera min egen träning ganska länge nu men idag var jag och vovvarna ute på en skön joggingrunda och även med Malchic blev det en hel del springande för jag tömkörde igen. Jag tror att arbete för hand med långa tyglar och tömkörning är ett bra sätt att få Malchic att arbeta rätt med ryggen. Han har ju en kort bred hals som gör att han lätt spänner underhalsen när han höjer huvudet. Han går ofta naturligt lång och låg vilket känns bra, men när man ökar tempot och han blir mer alert åker huvudet lätt upp på fel sätt. Jag är glad att han alltid ridits bettlöst och på långa tyglar för det gör att han aldrig blivit så framtung som de annars kan bli om de "lägger sig" i tyglarna, men vi har en del att jobba på. Det känns kul och var nog nyttig träning efter gårdagens härliga skogstur med Helena och Tolstoy.

4 kommentarer:

  1. De är så jättegulliga, vovvarna. Även greyhounden är jättefin! Så sött när de ligger med tassen över nosen sådär! :) Karina

    SvaraRadera
  2. Hej gumman vilka SMÅ hundar du har:) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt är relativt, men visst verkar de små nuförtiden ;-)

      Radera