onsdag 26 februari 2014

Renoveringen -Framsteg med golvvärmen

De senaste dagarna har det gått framåt i renoveringen och de två första bilderna visar hur alla väggar är uppe och hur golvet jämnas till. Fråga mig inte vad de har gjort, men Wills tassavtryck syns inte längre...

På tredje bilden ser man hur golvvärmeslingorna har lagts ut och på sista bilden ser man att det har flytspacklats ovanpå så att det är helt slätt. Om det inte vore för att jag pratat med byggaren så hade jag inte vetat att det var flytspackling som hade gjorts ;-)

Det börjar närma sig kakling, men innan dess ska tätskiktet in. Det kommer vara små klinkerplattor vid dusch och badkar, men stora plattor på resten av golvet. Kakel och klinker planerar jag köpa i början på nästa vecka och det dröjer inte länge innan de börjar med kaklingen, härligt!

Badkar, duschvägg, toalettstol och blandare är inköpt på internet och levereras i olika omgångar, men det verkar som att badkaret kommer imorgon :-)

Avloppsgrävandet har inte börjat än då det varit blött i marken och då det kommer igång senare än planerat så har jag fått fixa med ledningskollen igen för att kolla så att man inte riskerar att gräva av någon ledning. Det är även viktigt att man får reda på när avloppsarbetet planeras så att man kan boka tid med miljöinspektören som ska komma och titta innan man färdigställer. Det är lite sådant pyssel som man kanske inte tänker på, men som gör att man har lite att göra trots att man inte själv utför renoveringen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar