söndag 8 juni 2014

Adilliya har fattat galoppen

Med tanke på premieringen i juli övar vi en del på trav vid våra promenader. Springer man framför så börjar hon alltid när man ber om det, men jag vill ju helst springa bredvid så det övar vi på. I fredags fick hon lite pedikyr och sedan gick vi rundan förbi hingstarna och i mossen. Det gick jättebra och i mossen sprang hon fint vid min sida. Hon har en tendens att vilja gå väldigt nära och det är något jag verkligen behöver öva på märkte jag igår med. Igår var Malchic med och en kompis red honom medan jag gick med Adilliya. Det blev flera fina travsträckor, men när hon går lite fort kommer hon in på mitt spår och liksom prejar mig. Det är väl inte så konstigt för när jag tar i repet känner hon väl att hon leds åt det hållet. På ett ställe då Malchic sprang en bra bit framför oss och vi kom i lera gick Adilliya upp i galopp och hon var så lycklig. Att hon trots det saktade in utan att dra i repet när jag bad henne kändes så härligt. Där springer hon efter Malchic i en underbar mosse och livet leker, men hon lyssnar ändå på matte när det går lite för snabbt och blir lite för kul. Jag slutar aldrig att förvånas över att man kan vara så klok och lyhörd när man bara är två år...
Under fikapausen försökte jag ta bilder... 

...Malchic är mer av en fotomodell... 

3 kommentarer:

  1. Fint! Det blir ju lätt annars att de vill studsa iväg när det blir lite för kul. Riktigt duktig! Gorby prejas inte, men han vill också vara lite nära, gärna ha noskontakt med min arm när vi promenerar. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Våra gullungar verkar så lika :-)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera