torsdag 19 juni 2014

Händelserika semesterdagar

Det är inte ovanligt att jag är aktiv på min semester, men de senaste dagarna med höbärgning utöver heldagskurs ena dagen och förberedelser inför midsommar den andra slår nog rekord. Dagen börjar innan sju med hundpromenad och med att hästarna får gå till en hage för att beta en stund sedan bär det av till Karenkursen och jag njuter av varje stund. Jag känner mig så otroligt lycklig över att få träffa henne och få del av den kunskap och känsla hon sprider. Det är intensiva dagar som jag aldrig kommer att glömma. Jag är en sådan som lär mig bäst av att lyssna och jag gör i princip aldrig anteckningar, men det är så mycket kloka saker som jag blir rädd att glömma så jag försöker anteckna i slutet av dagen för att sammanfatta vissa ahaupplevelser. Det är så inspirerande att jag blir nästan tokig av att inte hinna träna med mina egna hästar på kvällarna, men jag försöker lugna mig och tänka att vi har hela livet på oss och snart får jag mer tid. Det är så bra med denna typ av träning också att det inte behöver ta så lång tid utan det är bra att träna korta pass ofta och det ska bli så kul att komma igång mer med det.

Imorgon är det midsommar och trots att man kommer hem sent från kursen och sedan bara hinner det viktigaste med djuren band jag midsommarkransar. Man vill ju visa Karen och Dana denna fina tradition :-)


2 kommentarer:

  1. Lite "tufsiga" kransar har alltid varit din specialitet, Glad Midsommar :) mamma, Dan o Helge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart det ska vara lite vildvuxet! Naturen ska inte tämjas för mycket, spana bara in min trädgård...

      Radera