onsdag 25 juni 2014

Midsommar med idoler...

Första mötet med Karen gjorde mig riktigt starstruck och jag gick som på moln och insöp massor av den kunskap, känsla och energi som hon förmedlade. Mina förväntningar var skyhöga och hon svävade ändå över dem med graciös lätthet. Jag vet ju att hon utöver sin exceptionella talang med hästar är en extremt begåvad pedagog, men att hon var sååå speciell visste jag inte. Hon anpassade övningar och fokus till de olika ekipagen på ett naturligt sätt vilket gav både ekipage och fotfolk massor av idéer och inspiration, men det största var att hon aldrig kritiserar eller dömer, utan kommer med idéer och frågor som leder till utveckling. Hon leker fram det hos ryttarna på samma sätt som man leker fram saker med hästarna och det är helt fantastiskt att se! Glädjen hos ryttaren som svarar att det kändes som att flyga när hon frågar hur den ökade traven kändes i slutet av kursen och glädjetårarna i flera ögonen under veckan talar sitt tydliga språk! Det var något fantastiskt som skedde på den där ridanläggningen de där dagarna och alla som var där bidrog och kan intyga. Det var en sådan genuin tacksamhet från alla håll och man önskar att man inte behövde skiljas åt. Jag har fått nya vänner på Facebook och hoppas att man ses snart igen, kanske på nästa Karenkurs...

Midsommarafton var kursens sista dag och jag kom dit i gul klänning och blomsterkrans. På kvällen blev det midsommarfirande med Karen och Dana, Ewa med familj, några av ryttarna och deras vänner. Det firandet kommer jag nog aldrig att glömma!!! När det var dags för dans runt midsommarstången hade en person med midsommarkransar runt armarna fått vara stång och sedan bar det av med små grodorna... Efter en liten stund ville "stången" bli avlöst och jag ryckte snabbt in som midsommarstång, något jag fick väldigt mycket komplimanger för att passa galant som :-) Något att skriva på kommande CV ;-)

Jag hade förmånen att vara med och hjälpa till även på lördagen och söndagen då Ewa hade privatlektioner för Karen och det var ju bara för bra för att vara sant!!! Jag saknar ord för att beskriva, men en av ryttarna formulerade det bra- jag är energiboostad för en lång tid framöver- det är så sant!


3 kommentarer:

  1. Du var säkert en jättefin Midsommarstång...med tufsig krans ,hi,hi.. Skojar bara du är jättefin:)

    SvaraRadera
  2. Tänk vilken tur Adilliya har, en sådan engagerad matte❤️

    SvaraRadera
  3. Tack, det var verkligen en sagolik dag!

    SvaraRadera