söndag 21 december 2014

Adilliya är pigg, glad och på promenad igen

Efter all oro börjar jag nu lugna mig och Adilliya är verkligen sig själv igen. Sedan början av veckan har hon fått gå med de andra hästarna igen och det går jättebra. Hon haltar inte längre och hon vill så gärna komma ut och hitta på saker igen. Det är så härligt att ha henne i hälarna igen när man mockar i hagen eller fyller på vatten och kommer man med grimman ser man hur det lyser lite extra i hennes ögon. Hon är så utrycksfull och jag blir helt varm inombords av hennes kärleksfulla blick. Snart är jag ledig från jobbet och då tänkte jag komma igång och träna mer med henne igen. Ikväll blev det en liten promenad i regnrusket och vi gick hem till mig och betade lite innan vi gick tillbaka igen. Reflextäcket fladdrade lite i ruskvädret,  men det bekom henne inte och vi övade lite på att stanna bredvid när jag stannar, vilket blev bättre efter ett par gånger. På slutet blev det även en fin liten ökning till trav och då kastade hon glatt med huvudet och hon såg strålande glad ut så man glömde regnet, blåsten och mörkret. Hon saktade fint av igen när jag själv saktade av och ser ser verkligen fram emot att träna snart igen. Vi får hoppas att hovbölden läker ordentligt och inte kommer tillbaka...

Härligt med frodigt gräs i december... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar