tisdag 23 december 2014

Välbehövlig ledighet

Idag var sista dagen på jobbet innan två veckors ledighet och jag känner att det är sannerligen välbehövligt. Hösten har varit tuff med sjuka djur och mycket att stå i och ordna så jag har känt mig stressad på ett sätt som jag inte är van vid och inte mår bra av. Dessutom försöker jag åter sälja lägenheten i Lund och det är en del att pussla med gällande andrahandshyresgästen, visningar med mera.

Hösten har bestått av roliga saker också såklart och helgen på Sweden International Horse Show har jag inte velat släppa. Inspiration därifrån har lett mig framåt, men det skriver jag mer om en annan gång. Jag har till och med gått runt med bandet runt handleden som ett barn som varit på Liseberg eller någon som vill leva kvar i festivalliv eller något... Jag har inte gjort så tidigare, men det var verkligen något alldeles extra. Armbandet hade dock börjat bli slitet och i samma stund som jag gick på semester åkte bandet av för nu väntar nya härliga hästupplevelser.


Det ska bli härligt att få umgås med familjen i jul och jag har slagit in julklappar och gjort grönkålspaj, med riktigt krämig cheddar, som är mitt bidrag till julbordet. Julgodis är min specialitet och jag har köpt ingredienser, men låter mig inte stressas av att det inte är lagat utan jag ser fram emot att packa med ingredienserna och laga julgodiset hemma hos mamma när julefriden redan har infunnit sig och jag är omgiven av familj och julmusik. Det ska verkligen bli jättemysigt! Under julledigheten vill jag verkligen få njuta av mer tid med mina djur och sovmorgnar ser jag också fram emot... 

En liten (eller stor) utmaning är väl också på sin plats nu när jag ska försöka stärka och utveckla mitt lugn och harmoni efter en tuff höst och det fick jag verkligen. När jag skulle hämta inslagningspapper såg jag att det läcker in vatten vid skorsten på ovanvåningen. Det har kommit nyligen och kan kanske bero på stormen, men det återstår att se. Jag känner faktiskt att jag inte stressar upp mig så mycket utan ser med tillförsikt på framtiden trots allt. Jag upplever själv att jag utvecklats och stärkts mycket sedan jag flyttade till mitt älskade renoveringsobjekt, men det är en lång resa... 

1 kommentar:

  1. Det är det som kallas livet gumman....många underbara och härliga stunder....stress
    ibland..och jobbiga saker typ läckande tak...och de flesta som du utvecklas av det men en hel del blir stående och stampar...När det är jobbigt är det skönt att dela med sej av det då blir det hälften så jobbigt...precis som lyckan blir dubbel när du delar den. Med åldern har jag börjat uppskatta de händelselösa dagarna:) Kram

    SvaraRadera