lördag 11 oktober 2014

Än ger trädgården frukt

Min trädgård har verkligen givit en fantastisk skörd trots att jag in ägnat den så mycket uppmärksamhet. Rabarberna gav otroligt mycket och det var som att de gav en extra skörd efter att de första verkade ha givit sitt och börjat vissna. I frysen finns förutom en massa rabarber även röda och svarta vinbär. Äpplena från det ena trädet var jättegoda och håller jättebra så jag kan njuta av dem varje dag ännu. Tomaterna kan jag också fortfarande njuta av, men i blåsten i veckan blev de lite tilltufsade så jag har lagt in dem i en fönsterkarm. Körsbären missade jag för plötsligt var de övermogna och plommonen var jag inte så duktig på att skörda. Lite kärlek får min trädgård trots allt och idag har jag beskurit vinbärsbuskarna. Jag är så tacksam över det som trädgården ger och till nästa år kan jag dessutom hoppas på hallon och blåbär som jag fått i present.
Inte visste jag att man får tomater i oktober 


Är det vita blåbär man skymtar?

Jag älskar hallon!

Underbar bakgrund... 

Dessa rosor blommade i somras, men nu är de i blom igen... Har för mig att de blommade sent förra hösten också... 

1 kommentar:

  1. Du kan bli trädgårdsmästare när du tröttnat på kommunen:)

    SvaraRadera