lördag 11 oktober 2014

Vedstapling

Det är så skönt att ha värme i huset så att jag slipper elda för att inte frysa. Att elda för att det är mysigt att njuta av värmen och sprakandet från en brasa är däremot ljuvligt och idag har jag staplat de två kubikmeter ved som jag har köpt för årets myseldning. Staplingen gick bra och jag är så nöjd! I fjol bara kastade jag in det i vedboden, men idag blev det prydligt och det tog bara någon timme. Vet inte alls hur mycket jag kommer att elda eller hur mycket ved som kommer att gå åt, men det märker jag ;-)


2 kommentarer:

  1. Så snyggt, till och med Dan blev nöjd......;)

    SvaraRadera
  2. Det blev himla snyggt och prydligt det där. Helt i min smak :)

    Nackdelen med noggrann stapling kan dock vara om veden är lite fuktig.. hur tråkigt det än ser ut är det faktiskt bättre att bara slänga in veden de gångerna. Hoppas den snygga vedstapeln är torr och fin så du får njuta av mysigt eldknaster!

    SvaraRadera