fredag 31 oktober 2014

Stina

Den vackra hönan som direkt fångade min blick och som jag själv valde ut döpte jag snabbt till Stina. Den ljusgrå färgen är verkligen ljuvlig och när jag igår kom hem från jobbet såg jag hur hon gick med mina äldre höns. Jag gick direkt och hämtade majs att ge dem och Stina kom fram och åt från min hand :-) Så roligt att hon är så orädd! Hennes systrar höll sig för sig själva borta i syrénhäcken, men hon verkade trivas med att gå tillsammans med sina nya vänner.

När jag kom tillbaka från stallet och skulle stänga till hönsen värmde det mig att se hur Stina och en av hennes systrar hade satt sig på översta sittpinnen tätt intill de äldre hönsen. Även de andra två nya hade hittat in i hönshuset och satt sig på sittpinne för natten. Så mysigt att få räkna till hela åtta hönor och en tupp om kvällen <3

Här kommer ett par bilder på Stina :-)



3 kommentarer:

  1. Åh, hon är vacker faktiskt! :) Även om jag inte är någon hönsmänniska. ;) Karina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vintermössa...på :)

      Radera
    2. Så roligt att höra Karina! Det värmer :-)

      Radera