onsdag 8 oktober 2014

Malchic tränar gymnastik

Sedan jag och Malchic började träna för Ewa Angantyr har Malchic verkligen visat hur ambitiös och villig han är att lära sig nya saker och att göra det man ber om. Att godsaker introducerades var nog en viktig pusselbit. Han är så lyhörd och ambitiös och mitt hjärta smälter när han gör sina dova förväntansfulla gnäggande ljud som han gör när han förväntar sig en godbit. I måndags kombinerade vi öppna vid hand med cavaletti och sedan hoppning i ledrep och det gick jättebra!

Öppna gjorde han superfint och jag hade ingen pinne utan använde bara min energi och mitt kroppsspråk och det är så härligt när man känner att man har sådan kontakt att man verkligen rör sig tillsammans. Det är lite som när man tränar agility och allt stämmer och första gången jag kände det under agilityträning så tyckte jag att det kändes som när man rider... Den härliga känslan av samhörighet förenar de olika aktiviteterna med djur och det är inte bara när man rider som man kan känna sig som ett med hästen.

Helena fick bommar av mig i födelsedagspresent i fjol och i år fick hon cavalettistöd med tre höjder där det högsta är 60 centimeter och jag passar på att låna dem och hoppas öka Malchics hoppmotivation ytterligare. Han fick äpple när han hoppat och kanske kan det göra susen ;-)



2 kommentarer:

  1. En rysk nybliven mamma på mitt jobb kallade sitt barn malchic, då slog det mej att hon nog sa pojke som ju malchic betyder, har du berättat. Mycket riktigt var det så och då berättade jag om din Malchic ;) Hon pratade svenska också men i stunden talade hon sitt hemspråk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Malchic betyder liten pojke så det känns väldigt naturligt att kalla en nyfödd <3 Malchic är ju min lille pojke oavsett hur stor, stark och gammal han är...

      Radera