onsdag 12 mars 2014

Mer om Adilliya <3

Jag har så många underbara minnen från  Gideåbesöket och jag har försökt förmedla småglimtar av några här i bloggen. Det största är givetvis mötet med Adilliya och den omedelbara samhörighet jag kände med henne. Första mötet och lite annat skrev jag ju en del om, men jag träffade henne flera gånger och hade även egentid med min ballerina.

Jag hade redan i förväg genom Desirées blogg och allt jag hört om henne tagit henne till mitt hjärta och jag hade ju känt som om jag redan kände och älskade henne innan vi träffats. Med de förväntningarna i grunden och med flera månader för dem att hinna växa ytterligare innan vi äntligen sågs kändes det helt omöjligt för förväntningarna att besannas, men det gjorde de med råge. Hon var verkligen sådär positiv, vänlig, trygg och klok som hon beskrivits och det kändes som att hon förstod att jag var hennes. Hon var så mån om att vara med och hon utstrålade en underbar energi. Vid ett tillfälle när de skulle få mat stängde jag grinden efter Stefan när han gick in i hagen med maten och då märkte jag att Adilliya stannat hos mig istället för att direkt följa Stefan med maten. Det värmde mitt hjärta <3 Hon var även noga med att komma och möta mig när jag kom till deras hage och när någon annan häst kommit närmare mig i ledet på stigarna i snön var hon mån om att se till att hon fick gå vid mig. Den där känslan av ren lycka, lugn och självklarhet som jag kände när jag kom på tanken att Adilliya kunde bli min kände jag även när vi sågs och jag längtar sååå tills vi ses igen.

Idag har det blivit klart att hon kommer till mig den 15 april och det känns underbart! Jag längtar och allt känns så rätt <3

8 kommentarer:

  1. Bara en månad kvar!
    Tänk att mitt första föl blivit stora damen och ska flytta hemifrån.

    Adilliya hälsar så gott till nya matte, hon säger att hon saknar henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är stort! Hälsa tillbaka <3

      Radera
  2. Så härligt! Det kommer helt säkert att bli toppen! :D Karina

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar känsla!

    SvaraRadera
  4. Det känns helt ok att bli mormor till fler djur:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Adilliya har precis sådana lugna kloka ögon som du uppskattar :-)

      Radera