söndag 2 mars 2014

Grimprovning och verkning

Efter en natt på Mållegården på Gideå basjkirhästar bar det av till Adilliya igen och det var dags att prova grimmor och verka hovar. Den mjuka grimman var något stor, men annars satt de perfekt och hon var supertjusig i lila precis som jag anat.

Stefan skötte verkningen och hon lyfte snällt på hovarna efter någon typisk unghästviftning med framhoven. Hon visade att hon som alla unghästar kan testa lite genom att lägga vikt på den som verkar när det blir långtråkigt. Det var dock helt utan tuff attityd eller sura miner,  vilket var intressant att se... Jag ser verkligen fram emot att lära känna och börja arbeta med henne!

12 kommentarer:

  1. Vilken fin uppsyn hon har! Vänlig, nyfiken och framåt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra <3 Jag håller med ;-)

      Radera
  2. när är det hon kommer till dig?
    / ulrika som följer manadis´blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon ska få lasttränas lite innan den långa lastbilstransporten, men någon gång i april är det tänkt. Det är viktigt att hon är redo!

      Radera
  3. Hehe, "utan attityd och sura miner"...misstänker att du har min söta häxas tidiga verkningar i färskt minne...! Älskar också hennes sammetsblick, och hoppas att C har vett att uppskatta hennes mjuka person.//Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även Malchic kan visa attityd och vara tydlig med sina åsikter när han inte håller med, men visst minns jag... Hoppas de unga basjkirfröknarna ska finna varandra! Jag tror att de kan ha kul ihop och lilla Idun kommer säkert också med på ett hörn <3

      Radera
  4. Fin både med och utan grimma! Och både på utsidan och insidan. :D Karina

    SvaraRadera
  5. Allt klär en skönhet:)

    SvaraRadera