söndag 9 mars 2014

Helg i solsken

Vilken underbar helg det har varit! Solen har värmt och det har varit riktigt vårigt i luften. Igår började jag och vovvarna dagen med en härlig skogspromenad och efter det red jag och Malchic på ett stubbfält som Helena nyligen hittat. Det var supertrevligt och Malchic bjöd på en fin galopp på slutet.

Idag blev det hundpromenad med Helena, Mathias och Nimrod vid Vombsjön och det var härligt att se vovvarna busa i sanden. Det var en perfekt start på dagen och efter frukost blev det en hel del stallfixande innan en skön långtur med Helena och Tolstoy. Vädret var helt fantastiskt och Malchic var så pigg att han bjöd på ett pip och rejält bocksprång när han ville galoppera. Han var relativt lyhörd och det var en jättehärlig ridtur! Stallfixandet var bland annat att flytta stora ekbitar i hagen för att få det öppet vid den nya ligghallen till Adilliya kommer och det var så varmt att jag gick runt i bara träningstopp och t-shirt!!! Det känns så kul att förbereda för Adilliyas ankomst <3 

På lördagen försökte jag fotografera en del, men idag bara njöt jag... 
Jag fångade Filippa mitt i ett språng och på näst sista bilden tittar Malchic på mitt hus...

2 kommentarer:

  1. Så fint! :) Helgen var verkligen underbar! :) Blåsten vi hade fredags och lördags gjorde att det torkade upp riktigt bra i hagen med, men idag ska det regna igen.. :( Karina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt att det torkat upp lite hos er med! Hoppas att det inte blev så mycket regn. Vi har haft strålande sol idag med. Hoppas ni får solsken imorgon igen!

      Radera