lördag 15 mars 2014

Taket på fågelbordet blåste av...

Det blåser mycket här på landet och sedan jag flyttade hit har det varit rejäl blåst med varningar minst 3 gånger. Första gången blåste det 30 m/s!!! Inatt och i förmiddags var det 24 m/s och visst är det lite läskigt när det viner och skramlar som värst. Huset verkar ha klarat sig, men taket till fågelbordet hittades en bit bort på gräsmattan.

Det har varit mycket mys med Anja, Filippa och Will idag för man har hållt sig inne när det blåst som värst. Sovmorgon och sedan städande och fixande innan jag och vovvarna vågade oss ut i solen. Malchic fick vila efter gårdagens barbackatur i mossen så vi umgicks bara lite i hagen medan jag mockade och pysslade. Vi hoppas på en långtur med Helena och Tolstoy imorgon om vädret tillåter.

Ikväll blev jag sugen på att elda för första gången sedan värmepumpen installerades och det är så skönt att byta ut  värmepumpens brummande mot eldens sprakande :-)

2 kommentarer:

  1. Oj då, det var ju tur att det inte var husets tak som blåste iväg, det stora alltså :)
    Jag brukar vara inne och läsa på Månadis websida och är jättespänd på att få följa dig och Adilija framöver. Kul att det finns basjkir här nere i Skåne :) De är så fina och verkar väldigt kloka och snälla.
    Hoppas vi får tillbaka det fina vårvädret snart igen, i skrivande stund duggregnar det här ....

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är tacksam över att huset klarat sig hittills! Visst är basjkirer underbara <3 Om du bor i närheten är du välkommen på besök! Jag hoppas också på mer vårväder :-) Kul att höra från dig!

    SvaraRadera