söndag 23 mars 2014

Ridtur till kalkbrottet

Igår var vi med Helena och Tolstoy på en jättehärlig ridtur till kalkbrottet i Bjärsjölagård. Det är en av favoritrundorna och hästarna var pigga och glada. Malchic var dock inte så lyhörd när det blev galopp på hemvägen... Det känns som att sitta på en kanonkula av bara muskler och energi. Jag har ibland komplex över att jag är så stor på Malchic, men han är duktig på att få mig att känna mig lätt som en fjäder ;-) Han lyssnar en del även när han är som värst så jag ska väl inte klaga, men han bockar ganska bra när han blir för uppspelt. Jag skulle önska mer lyhördhet i sådana lägen, men det var verkligen en jättetrevlig ridtur!

4 kommentarer:

  1. Hej !
    Vad är det för träns du har på Malchic ? Det ser inte ut som det vi använde för massor av år sedan :), måste vara skönare för hästen med det du har...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Karin!
      Det är en repgrimma med ringar för tyglar. Den är köpt av Ewa Angantyr (naturligdressyr.se) och den är väldigt skön för hästen samtidigt som den är tydlig när det behövs. Rekommenderas ;-)

      Radera
  2. Malchic har vårkänslor, och vågar bocka för han vet att matte sitter säkert på hans rygg ;)

    Adilliya hälsar <3
    Kram Disa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det säkert ;-) Hälsa tillbaka <3
      Kram Elin

      Radera