fredag 7 mars 2014

Mamma Tova <3

Adilliyas mamma Tova är en riktig enpersonshäst och Desirées starka band till Tova verkligen lyser! Tova har varit med om mycket och hon är så klok och fin att man fängslas av henne trots att man med respekt till hennes integritet inte tränger sig på utan bara ser henne på håll... Jag blir så rörd när jag tänker på hur Tova uppmuntrat Adilliya att lära känna och lita på människor trots att hon själv har svårt för det och jag är så tacksam för hur hon har format världens mest underbara ballerina <3

När det på söndagseftermiddagen var dags för oss att gå från Adilliya och de andra i skogshagen för sista gången innan hemfärd hade Tova gått runt huset så att hon såg oss och jag fick en tydlig känsla av att hon skulle säga hejdå och att hon förstod att jag är Adilliyas nya matte. Jag hade inte tidigare sett att hagen var där ens och hon hade verkligen hållit sig i bakgrunden hela helgen, men när det var dags att gå tog hon kontakt på sitt sätt och jag försökte förmedla att jag av hela mitt hjärta kommer att älska och ta väl hand om hennes dotter. Jag hoppas få träffa Tova snart igen!

4 kommentarer:

  1. Fint skrivet om min älskade Tova <3

    Hon är mycket klok, så det är nog som du sa, att hon tog kontakt för att hon förstod varför du hälsade på. Jag hoppas också du får träffa henne snart igen :)

    SvaraRadera
  2. Hon är verkligen speciell, som fostrat så fina föl! Och så lik min totto, hoppas han kommer att vara lika fin i kroppen när han når hennes aktningsvärda ålder! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Tänk att hon fått flera föl också... Fina Tova <3

      Radera