onsdag 15 januari 2014

Ballerinan

Ja, vem är då ballerinan? Jo, hon är den som fick mig att komma på tanken att börja blogga. Adilliya är ett snart tvåårigt basjkirsto som kommer bli vår nya familjemedlem till våren. Hon är alltså av samma ovanliga hästras som Malchic och hon är uppvuxen i Norrland så jag har inte träffat henne än, men resa planeras under februari-mars. Man kan undra hur man kan bestämma sig för att köpa en häst man ännu inte träffat, men med Adilliya känns allt rätt och jag har följt henne genom hennes uppfödares blogg sedan hon föddes. Hon verkar ha ett helt fantastiskt temperament och det är något jag värderar väldigt högt. Hon verkar dessutom bli ganska hög och har en mamma som är duktig på att hoppa, vilket känns kul. Jag längtar sååå tills jag får träffa henne och ser fram emot att hon får komma hit och träffa hästflocken, som består av min Malchic, 12 år, och min kompis och granne Helenas basjkirer Tolstoy, 7 år, Cilnyi, 3 år, samt Helenas 29-åriga shetlandssto Linda och minishetlandsstoföl Idun.
Det var de som följt Adilliya på hennes uppfödares blogg som hade önskemål om att få fortsätta följa henne och jag tänkte att det var ju en lite rolig idé! Jag tänker att bloggen till stor del kommer att handla om Malchic och Adilliya och vår utveckling med naturlig dressyr. Mina underbara hundar, husrenovering och annat i min vardag kommer nog också komma med på ett hörn...
Kom förresten på att jag kanske ska förklara att Adilliyas namn kommer från det ryska namnet på den svarta svanen i baletten Svansjön och Adilliya föddes svart, med långa ben och ljuvligt steg efter sin mamma. Hon är en riktig prima ballerina...

2 kommentarer:

  1. Så fint du skriver om Adilliya. Hon kommer få det så bra hos dig, det vet jag :)

    Det ska bli skoj att följa dig, Malchic och de andra via bloggen, det låter väldigt spännande med huset du skrev om i ett annat inlägg.

    Hoppas vi ses snart, hälsningar Disa och Adilliya <3

    SvaraRadera
  2. Tack! Det känns superkul och jag ser verkligen fram emot att ses!

    SvaraRadera