måndag 20 januari 2014

Lokalt väder...

Vårt otroliga snöoväder, med tvåmeterhöga snövallar, enorma blåst och snörök var visst väldigt lokalt... Jag hade en superbra kursdag med jobbet på AF-borgen i Lund idag och var rädd att inte kunna ta mig ifrån Brunnslöv över huvud taget. Tack vare supersnälla grannar som också skulle till Lund så skulle jag slippa ge mig ut på uppdraget själv i min lilla bil, men jag var beredd på att det kunde bli mödosamt så jag hade termobyxor, pannlampa, enorm dunparkas och reflexväst på mig, redo att kliva av och putta om det skulle behövas... När vi kört omkring en mil kunde man inte längre ana snökaos, utan vägen var torr och fin och det var knappt någon snö i sikte. När jag klev av vid AF-borgen i reflexväst och termobyxor kändes det lite surrealistiskt att tänka på snökaoset hemma... Så nära, men ändå så långt borta... Får se om jag kan fotografera mer imorgon, men igår gångade jag dennabild där man skymtar en stolpe och översta tråden till hästarnas hage, idag är snövallarna ännu högre...

3 kommentarer:

  1. Otroligt mycket snö! Vi har runt 20 cm, precis lagom! Har inte behövt ploga vår lilla väg än.. ;)

    SvaraRadera
  2. Drunknade inte hästarna?

    SvaraRadera
  3. Ja, det är otroligt, men det är lugnt för hästarna, som håller till i andra delar av hagen. Vore inte så bra med skare bara, för då kan de lätt promenera över staketet...

    SvaraRadera