lördag 18 januari 2014

Gräslig inredning- hur tänkte man här?

När man flyttar in i ett renoveringsobjekt förstår man att det finns en hel del att göra, men vissa detaljer får en att tänka på hur man en gång tänkte... Vissa saker åtgärdades med enkla medel, såsom julklistermärken på kylskåp och badrumsspeglar samt totalt missmatchade köksgardiner med rosa blommor mot orange och blå köksinredning... Andra saker får man ta tag i efter hand och här är ett urval på saker som får en att undra hur man tänkte...

Man ska inte glömma att huset har vackra detaljer också, men det tar vi i ett annat inlägg.

5 kommentarer:

  1. "Kalsongblå" kallas nyansen av en del här *s*

    Mönstret på översta bilden påminner mig om tapeter och gardiner i min högstadieskola *ryser*. Har förstått av mina inredningstidningar att allt på dina bilder håller på att vara väldigt trendigt igen, särskilt 50-talskök men även blommönster och färgskalorna.

    Knopparna på lådorna finns det likadana av i mitt föräldrahem. Nostalgiskt..
    Ska bli spännande att följa husets ansiktslyft :)

    /Disa

    SvaraRadera
  2. Korkmatteskarven var fin! ;) Lite man tager vad man haver över det. :) Du har lite att göra kan man se.. :)
    Karina Eriksson (som inte kan annat än kommentera anonymt.. ;))

    SvaraRadera
  3. Jag är inte förtjust i den typen av retro även om jag förstått att vissa gillar det nuförtiden... Kanske kan vissa saker återanvändas av någon, vilket vore toppen för miljön också! Sant, man tager vad man haver kan säkert svara på många av frågorna hur man tänkte:-)

    SvaraRadera
  4. Vi älskar verkligen valvet, ta inte bort det...Kram mamma o Dan

    SvaraRadera