söndag 19 januari 2014

Invigning av snöskyffeln

De som jag köpte huset var vänliga och lämnade kvar en hel del redskap som kunde komma till nytta i huset och idag har det skottats snö. Det blåser 20 m/s i vindbyarna och snön far runt och lägger sig i drivor... På vissa ställen är det närmare 2 meter höga vallar medan det är nästintill barmark på andra ställen. Då jag ska till jobbet imorgon började jag ta tag i projektet att få ut bilen idag. Jag har en liten svag miljöbil som inte alls är anpassad till livet på landet så det var en del skottande för att komma bort med bilen till ett bättre ställe inför morgondagen. Snöskyffeln får hålla till i bilen nu och jag är glad att jag till slut fick bort bilen till Helena och Mathias för att slippa den oplogade vägen in till mitt hus från den allmänna vägen. Jag gillar verkligen inte att köra bil och med glashalka och snödrev så att man inte ser något hade jag verkligen önskat att jag slapp köra.
Hundarna ville helst hålla sig inne hela dagen trots att de fick extra tjocka täcken på sig och de små hästarna kom knappt fram i den höga snön på vår lilla promenad. På vissa ställen i hagen går snön ända upp till översta eltråden och hästarna verkar gilla vädret och det faktum att delar av hagen som tidigare varit avstängd på grund av lera numera är öppen så de rör sig mycket mer. På bilden nedan ser man Malchic vid ligghallen och man kan inte ana att det är enorma mängder snö i andra delar av hagen... Vovvarna och Will har mest myst framför brasan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar