tisdag 21 januari 2014

Barbackaridning i pannlampsljus

Med tanke på det otroliga vädret, som ändå lugnat sig något tänkte jag att jag nog bara skulle promenera med Malchic en runda för att se hur underlaget var. Ridhjälmen fick följa med om i fall att jag skulle känna för att rida lite och jag har så svårt för att låta bli så efter ett tag hoppade jag upp och Malchic var superpositiv och framåt, men ändå lyhörd. Man kände att han hade överskottsenergi från lite extra vilodagar, men han lyckades hejda sig själv från att ge utlopp för det på oönskat vis:-) När jag klädde mig för blåsten blev det lager på lager taktik och på underkroppen blev det träningsbyxor med regnbyxor utanpå. Här på landet kan man ta lite vad man känner för och regnbyxor kändes vindtätt och bra! Det kan säkert låta knäppt att rida i glatta regnbyxor på en glansigt pälsig häst, men den låga friktionen gav fin kontakt och jag tror att Malchic uppskattade att pälsen inte ruggades alls. Det är inte lätt att ta bilder i mörker, men här kommer något i pannlampsskenet...

2 kommentarer:

  1. När du rider i repgrimma, fäster du grimskaftet i sidorna på grimman eller har du det bara kvar under så det bara blir en "tygel"? Om du förstår hur jag menar. /Sy

    SvaraRadera
  2. Jag fäster tyglarna (som har smidiga knäppen, som syns på bilderna) i sidorna på grimman. Det syns inte så bra på bilderna, men det är en sådan grimma som Ewa Angantyr pratade om på föreläsningen, så där är metallringar på sidorna som man fäster tyglarna i.

    SvaraRadera