onsdag 15 januari 2014

Bloggpremiär

Ja, när jag skulle döpa bloggen kom jag på att jag har en hel del gemensamt med Pippi Långstrump...
Jag bor själv med mina djur i ett hus, men jag är inte ensam
Jag har långt rödbrunt hår och mycket fräknar
Jag vill inte bli riktigt vuxen trots att jag närmar mig min 30-årsdag
Jag har en häst som heter Malchic, vilket betyder "liten pojke" på ryska så jag har ju en häst som nästan heter "Lilla Gubben" :-)
I oktober köpte jag ett renoveringsobjekt med massor av potential för att kunna uppfylla drömmen om att ha hästen runt knuten och hundarna fritt springande in och ut i trädgården. Min häst Malchic bor redan i den lilla byn sedan ett par år tillbaka och att få stanna hos honom och inte behöva åka tillbaka till stan om kvällarna känns underbart! Att flytta från en liten bostadsrätt på 28 kvadratmeter i centrala Lund till ett litet hus på landet med mulltoa, utan varmvatten i handfaten och med vedeldning som huvudsaklig värmekälla är en omställning och det händer hela tiden saker, såsom kampen mot mössen som slutade med att en hemlös stallkatt fick bli del av familjen, men det får jag skriva mer om en annan gång. Hoppas att bloggen kan glädja! Välkommen!

2 kommentarer:

  1. Tack, tänk att min fölunge har egen gård.... :)

    SvaraRadera
  2. Du är rolig mamma :-) Tänk det! Min kollega kom förresten på en till likhet med Pippi, jag är ju riktigt stark! Lyfte lära-gå-stolen som bäbis och var starkast på hela skolan i armbrytning i lågstadiet...

    SvaraRadera