lördag 18 januari 2014

Skogspromenad med hundar och shettisar

Det har blivit en supermysig helgtradition att jag och Helena åker med vovvarna och småhästarna till skogen någon helgförmiddag. Idag var det snö och vi provade en annan runda än den vanliga för det var jakt. Det är så härligt att se vovvarna och Idun springa lösa och även Linda är pigg och framåt. Superbra träning för en 29-årig shettis som behöver hålla igång och utmärkt miljöträning för lilla Idun som får upptäcka världen och röra på kroppen. Alla njuter i fulla drag...

4 kommentarer:

  1. Men så mysigt =)

    Jag fick min första häst när jag var 10, ett femårigt fjordsto som hette Hanna. Hon ville inte gå ensam i hage, så på sommaren gick hon med korna, men på vintern gick hon lös på gården. Adilliya går gärna lös tillsammans med andra :)

    Ha en underbar helg, det ska vi ha här uppe i norr!

    SvaraRadera
  2. Det låter härligt, jag gillar verkligen när man kan ge sådan frihet! Tack, detsamma!

    SvaraRadera
  3. Disa, vi brukar släppa in hästarna på gården på somrarna så att de kan söka skydd från insekterna i stora ladan (men mest för att det är så mysigt). Det är dock inte alla i familjen som har lika liberal inställning till att olika bildelar används som klistolpar. Och sedan är man ju lite rädd att shettisen ska lära de stora hästarna hur man tar sig uppför kökstrappan och in i köket..../Helena

    SvaraRadera