torsdag 30 januari 2014

Snön sätter prägel

Ja, snön sätter prägel på allt känns det som...

Att ta sig till och från jobbet är en spännande utmaning där man glider genom snödrivor ochparerar för att hålla sig kvar på vägen. Jag kör försiktigt, men just i drivorna får man inte vara mesig för då fastnar man...

Värmepumpen som skulle installerats igår, blev försenad på grund av oframkomlighet på vägarna...

Malchic har fått vila mer än vanligt för trots att han har otrolig balans och bra grepp barfota så är det riktigt halt under snön och bilmöten känns farligt vid rådande förhållanden... Igår fick han följa med in i ladan och äta och hålla mig sällskap medan jag fixade med hästmaten. Vi blandar hösilage och halm för att sedan stoppa i småmaskiga hönät så det är en hel del jobb med det utöver kånkande med vattendunkar till hagen. Dessutom mockas hagen varje dag. Pysslet med hästarna är riktigt mysigt tycker jag och när vädret försvårar annan aktivitet med hästarna kan jag njuta lite extra av pysslande med mat och vatten.

Önskar att jag kunnat ta bilder från bilen när man plöjer fram, men det vore dumdristigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar