fredag 31 januari 2014

Grattis Adilliya

Idag fyller Adilliya 2 år och det känns otroligt förväntansfullt att få lära känna, utvecklas och växa med henne! Hon verkar ha en enorm förmåga att förstå de i sin omgivning och ha en ovärderlig vilja att hjälpa till. Hon skänker redan trygghet till sina småsyskon på ett sätt som även utomstående lägger märke till och hon verkar verkligen besitta något alldeles speciellt. Jag kommer att göra mitt yttersta för att vara hennes trygghet och tillsammans skapa glädje. Vi kommer säkert att genomgå prövningar med blod, svett och tårar, men med kärlek och tålamod i grunden tar man sig framåt och det är sådant som för en samman...resan är målet... Hon verkar ha en enorm visdom för sin ålder och det är något jag kan tänka att Malchic kommer att uppskatta. Jag längtar så tills jag får träffa min ballerina och tills hon kommer ner till sin nya flock i Skåne.  Norrlandsbesöket närmar sig och jag är så förväntansfull! Bilden är från dagens födelsedagsfirande med morötter och jag önskar att jag var där, men känner ändå att jag är med på ett hörn <3

4 kommentarer:

  1. Vad fint du skriver om Adilliya :)

    Som uppfödare är man förstås ängslig över att ens fina föl ska hamna fel, men det känns verkligen som att du och Adilliya kommer höra ihop en lång tid. Tills hon reser tar jag hand om henne och försöker verkligen låta henne vara ett "oskrivet blad", och är glad över att hon är så lugn och trygg i sig själv.

    Det ska bli skoj att se ert första möte :)
    Ha en fin helg, önskar vi i norr.

    SvaraRadera
  2. Tack! Längtar till vårt första möte :-) Hoppas ni också har en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Åh, hon ser verkligen ut som Gorban där! Och ju mer jag läser om hur hon är så desto mer lika verkar de vara. :) Han tar också hand om de yngre väldigt fint, de tyr sig till honom och han är snäll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att de verkar ha så mycket gemensamt :-) Superhärliga egenskaper <3

      Radera