lördag 11 april 2015

Adilliyas första lastträning

Adilliya åkte ju lastbil från Norrland ner till mig och det gick jättebra, men det är inte som att åka vanlig hästtransport. Min tanke är att vänja henne vid att åka hästtransport och att kunna ha med henne på nya platser, vilket jag tror att hon kommer göra galant. Hon är väldigt lugn, trygg och vänlig så att komma till nya platser med andra hästar skulle nog inte vara så dramatiskt om hon bara får träning, tid och stöd. Jag tror att jag är mer överbeskyddande och ängslig kring sådant än vad hon skulle vara så mycket handlar nog om att jag ska tro på oss och förmedla det till henne.

Ett första steg är att lastträna och det var premiär för det idag. Hästtransporten var öppen både fram och bak och vi gick upp bak utan problem. Vi stannade till på rampen en stund innan vi gick in helt och hon var avspänd och trygg hela tiden. Hon hittade lite hösilagespill att smaka på och tuggade lugnt. Vi gosade lite innan vi gick ut fram och stannade på rampen innan vi klev av. En riktigt lyckad första lastträning med min ballerina och jag är så nöjd och glad!

1 kommentar:

  1. Duktig unghäst med trygg matte!
    Klart du ska vara nöjd och glad :)

    SvaraRadera