lördag 4 april 2015

Med handhäst i aprilväder

Även denna dag började med strålande sol och hundpromenad. Det är verkligen ljuvligt! Jag har städat och bakat och umgåtts med alla djuren. Jag bestämde mig för att ta en barbackatur med Malchic och ha med mig Adilliya som handhäst. Vi har bara gjort det en gång tidigare och då hade jag med mig sällskap som kunde stötta om det blev problem, men idag var vi själva. Jag gick första biten bort till fältet vid mitt hus. Där satt jag upp från ett brunnslock och red iväg. Båda hästarna var jätteduktiga och Adilliya är så lyhörd för Malchics signaler att jag inte kan sluta förundras över hur bra det går. Med andra hästar kan jag inte lita på att han inte sparkar när han känner behov av det så att han är så bekväm med att ha Adilliya nära en hel ridtur är ju helt fantastiskt! De fick beta en liten stund och det blev även lite trav som fungerade jättebra. På hemvägen red vi på grusväg och även det gick jättebra. Vid sista krönet innan vi var hemma såg man en hel regnbåge på en mörk himmel samtidigt som solen sken på oss och några fina droppar börjar segla ner. När vi kommit hem kom även lite snö innan solen åter värmde. Riktigt aprilväder, men det kändes som att regnbågen sade något vackert...

4 kommentarer:

  1. Nu blev jag nyfiken....;)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Ni är så duktiga, allihop! ��

    SvaraRadera