måndag 27 april 2015

Småttingarna har börjat våga sig ut

De små australorpsen blev tio veckor gamla i lördags och efter nästan en vecka i hönshuset vågade de sig ut i vida världen. Det är väldigt försiktigt de tassar sig ut och de går inte långt utan skyndar sig snabbt in igen. Det är bra att de är rädda om sig och det är skönt att de numera är lugna och trygga i hönshuset, men man hoppas att de snart går runt och njuter för fullt i trädgården som de andra.

Rent fysiskt är de inte så små längre och de fungerar bra med de vuxna hönsen. Snart växer de om alla de andra hönorna och åtminstone Alfred kommer att växa om Emil med... Hela flocken verkar njuta av våren och det är så härligt att se. En av alla fördelar med det nya hönshuset är att man har perfekt utsikt från köksfönstren :)

Ser ni dem?

4 kommentarer:

  1. Jag ser dem om jag zoomar...... :)

    SvaraRadera
  2. Åh, småttingarna! :) Inte de modigaste! Undrar hur det blir när mina ska ut, ska låta dem vara i utebur först så de vänjer sig. :) Karina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är väldigt försiktiga, men det går framåt och jag har sett vissa av dem längre ut, men bara en eller två i taget. De var ju ute i bur dagtid en hel del, så jag tänkte att de skulle ha vant sig lite. Hoppas dina kommer att trivas!

      Radera