lördag 25 april 2015

Undis, Lovis, Sofia, Bianca och Josefina

Att döpa Alfreds flickor har tagit tid, men nu är det klart. Jag hade snabbt bestämt vilka namn jag tyckte, men det var ingen som passade till att heta Alma så det blev en Josefina istället.

Undis och Lovis var de namn som jag fann snabbast och det är Birks och Ronjas mammor i Ronja Rövardotter. Jag gillar verkligen de namnen och de passar så bra ihop. Jag tyckte att det kändes naturligt att de två svarta hönorna skulle få dessa namn och jag hoppas kunna fortsätta se skillnad på dem.

Sofia är döpt efter karaktären i Bröderna Lejonhjärta och Sofias duva Bianca har också givit namn åt en av de små. Sofia är den mörkaste grå hönan och Bianca är den ljusaste grå.

Josefina är ett av Tjorvens mellannamn i Saltkråkan och det är namnet på den mellangrå hönan.

Australorpsen trivs bra och växer och frodas för fullt. De är inte så försiktiga längre utan känns tryggare även om de fortfarande håller sig inne i hönshuset tillsammans med Skrållan, som verkar gilla vara barnvakt.




2 kommentarer:

  1. Fina namn speciellt Lovis som jag har på min lista över kommande flickebarn i släkten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag vet att du är fört i Lovis. Det är jättefint!

      Radera