måndag 6 april 2015

Nykomlingarna börjar komma in i hönsflocken

Första natten sov Tindrorna och Amelia på den nedre sittpinnen och de gick mest för sig själva igår med, men på kvällen hade alla satt sig på översta sittpinnen. En Tindra satt bland de andra medan de andra nykomlingarna satt i ena änden.


På morgonen kallade jag på hönsen och gav dem brödsmulor och tillsammans med Emil, Stina och Tjorven som är mest tillgivna kom en Tindra farande i full farten mot mig när det vankades mat och hon var mest närgången av dem alla. Det känns roligt med så sociala och trevliga höns ♡

2 kommentarer:

  1. Dom har ju hamnat på ett toppenställe! Så fint dom bor. Här hade jag dom lösa också & när jag kom med den gröna skålen visste dom att det vankades gottgott. Dom är sociala, dom har ju tvingats dras med mig varje dag :) Dom har liksom inte haft nåt val ;)
    Ska bli kul att följa din blogg & dom fina damerna! Så tacksam att även lakenfelderhönan fick följa med dom, dom har vuxit upp ihop & varit bästisar ända från början.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, så roligt att höra! Nu har de kommit in i flocken ordentligt och de är verkligen jättesociala och trevliga allihop! Det märks att de fyra är bästisar och klart att de inte skulle splittras! Jag och mamma är så glada att de hamnade här ♡

      Radera