tisdag 14 april 2015

Filippa är trött men stark

Filippa har nyligen löpt, men hon har varit pigg och glad som vanligt om än extra intresserad av att lukta överallt på promenader. I påsk blev det extra långa härliga promenader i det strålande vädret, mem de senaste dagarna har hon verkat trött. Hon har inte velat gå på promenad och jag tycker att hon har varit lite vinglig bak igen så hon har fått vila lite extra. Hon har mest hjälpt till att ta hand om kycklingarna och det älskar hon. De är inte lika förtjusta i henne, men verkar vänja sig och hon är ju så lycklig över att få följa med och titta på de små. Ja, det var en parentes... Jag var orolig över Filippa nu efter hennes ovilja att gå på promenad och hon kändes lite trött. Igår var det dags för rehabilitering igen som vi går på regelbundet och jag blev så glad när vi kom på att det är löpet som gjort henne trött och hängig. Hon var nämligen jätteduktig och stark på vattenbandet och det var så skönt att se. Sjukgymnasten berättade att halten progesteron är hög precis efter löpet och att det kan göra vissa tikar väldigt trötta. Det är inget jag har tänkt på tidigare, men efter Filippas diskbråck är jag ju väldigt observant. Så skönt det var att hon inte var sämre igen även om det går upp och ned.

Skönt att vila...

Hon och Will är experter på att mysa ♡

Denna bild med specialeffekter skapade sig själv och det ser lite kul ut. Det är inte mycket de rör sig ;)


2 kommentarer:

  1. Åh vad skönt att det var löpet! Lilla vovvan! Hoppas hon blir pigg snart igen, och bra hon är stark! Kul med specialeffekterna, och tur du skrev det, jag hade trott det var fel på mina ögon annars! :) Karina

    SvaraRadera
  2. Hon har med åldern rätt att vara tlött...;)

    SvaraRadera