lördag 11 april 2015

Vad ska linslusen heta?

Min lille australorptupp är en riktig linslus och han är den som verkar minst rädd och mest nyfiken på mig. När mobilkameran kommer fram tittar han nyfiket mot linsen och råkar vara i blickfånget på nästan varje bild. Han skulle kanske döpas efter någon framgångsrik fotomodell, men mina höns har ju namn efter Astrid Lindgrenkaraktärer och det har jag tänkt fortsätta med. Det finns en hel del pojknamn att välja på... Birk, Anton, Abbe, Lukas, Melker, Mio, Jonatan...

Jag känner mig dock ganska säker på Alfred för det är ett fint namn med pondus, vilket jag tycker skulle passa en ståtlig tupp. Emil och Alfred är ju dessutom ett underbart par, vilket jag hoppas att mina tuppar också blir. Om man googlar Alfred och modell så framkommer det till råga på allt att det verkar finnas en framgångsrik serbisk fotomodell som heter Alfred :)

Lite bilder från dagens "photo shoot";)






1 kommentar: